Jeg fant, jeg fant

Da har jeg vært og rotet litt rundt på loftet mitt og jeg fant, jeg fant!  For noen år siden fikk jeg en bok med strikkeoppskrifter. Boka heter «Myke masker», og har verdens mykeste pulsvarmere avbildet på forsiden. Jeg har lenge hatt lyst til å prøve ut den oppskriften, men tiden flyr med litt for mange «skal bare». Nå har jeg endelig strikket pulsvarmerne i et deilig, mykrosa garn, og er ganske fornøyd med resultatet.

Nå hadde jeg tilfeldigvis litt rosa Kid-Silk liggende, 75% mohair og 25 % silke, og det passet perfekt til disse pulsvarmerne. Egentlig har jeg lovet meg selv at dette ikke skulle bli en spesielt rosa blogg, men det er vel allerede synlig at det er et løfte jeg ikke kommer til å holde.

Pinnestørrelse 4.5 passet perfekt til det lille strikkeprosjektet. De store pinnene og det tynne garnet ga lette, luftige masker. Mønsteret var et relativt enkelt hullmønster med fellinger og kast. Den største utfordringen for meg var å holde på de lange metallpinnene. Dessverre fikk jeg bare tak i metallpinner i den størrelsen jeg trengte, så det ble en heller brutal overgang fra bambus. Jeg synes liksom at medtallpinner blir litt tunge sammenlignet med bambus. Dette er nok bare en helt ny vane (første gang jeg strikket med bambus var nemlig i november), som allerede har vist seg å være vond å vende.

Så var det første bloggstrikkeprosjektet mitt ferdig. Det er forresten overraskende vanskelig å ta bilde med den ene hånda når den andre hånda opererer som modell. Jeg håper en søster eller to kommer til unnsetning, og kan leke litt modell for meg før neste blogginnlegg.

Vi skrives snart igjen!

4 thoughts on “Jeg fant, jeg fant

  1. Anbefaler det😀 Det er utrolig enkelt, og sånne småting går ganske raskt unna. Jeg er jo litt utålmodig (begynner jeg å innse), så jeg liker kjappe prosjekter der jeg ser resultater med en gang.
    🙂

    • Eg óg! Har akkurat strikka eit par mønstrete damesokkar og sokk nr to tok fire gongar so lang tid som den fyrste. Gjeeesp! Men NO er dei ferdige og skal snart bloggast om.🙂

Legg igjen en kommentar

