Lek med ull på en onsdag

Den eneste måten å bli fortrolig med ulla og hvordan den fungerer, er ved å jobbe med den, leke med den. Etter helgens eksperimenter, følte jeg meg inspirert og ville leke litt med ull i kveld også. Det var bare å koke vann og hente frem bobleplast, ull, tyll, hånklær og sist, men på ingen måte minst: grønnsåpe!

 

Det lilla ullhjertet ble påbegynt onsdag kveld, og ferdig i kveld. Nå får det tørke pent i en dorull. Det har fått selskap av et hjerte i blåtoner og litt hvitt. Disse er tovet for hånd med tyll og noen snille kast.

 

Så var det litt lek med tørketrommelen igjen. Jeg prøver å finne egnet lengde på programmet for å få et mykere materiale enn søndagens skjerf. Denne gangen fikk ulla 20 minutter i trommelen, men det er mulig maskinen gikk på antikrøll en stund etter de tilmålte 20 – så summen er kanskje en del mer enn det. Jeg synes for så vidt at materialet ble pent, men det ble ikke så mykt som jeg kunne ønske meg. På den andre siden holdt bylten seg, så det er vel en slags fremgang. Neste gang tror jeg at jeg skal starte med 10 minutter og at jeg kanskje skal være litt mer observant.

 

Vel, moro var det selv om jeg er usikker på hva jeg skal bruke dette til. Kanskje jeg skal lage lapper. Hvis jeg klipper opp alle de merkelige eksperimentene mine, kan det tenkes at et lappeteppe ikke er langt unna.

Vi skrives!

 

 

2 thoughts on “Lek med ull på en onsdag

  1. Hei vennen, så mye fint du lager. Blei inspirert, og skulle nesten ønske det var litt kaldere så jeg kunne gått rundt med ull🙂 Hva med å lage sånne lapper til å legge glass på? Husker du laget dem i glass en gang, og de var råfine, akkurat som du! Vi snakkes🙂

    • Heeei🙂 Takk😀 Det var en god idé, det skal jeg se på en gang. Det er jo en ganske spennende effekt, som hadde vært morsom med ull. Vi snakkes!

Legg igjen en kommentar

