Klut i lafteteknikk

Jeg har tilbrakt en del tid på http://www.pickles.no i det siste, og nå kikka jeg etter ting jeg kunne strikke av noe organisk bomullsgarn jeg hadde kjøpt på tilbud. Jeg snublet over en oppskrift på kluter, der en av klutene var strikket i lafteteknikk. Det har jeg ikke prøvd før, så det var fristende å sjekke ut.

Oppskriften jeg fant var på en klut i tre farger. Jeg hadde bare én farge, men tenkte jeg skulle prøve likevel. Jeg strikket kluten med dobbel Pickles Organic Baby Cotton.

For at bomullskluten skal kunne brukes til noe, føler jeg at den må kunne vaskes på 60 grader. Så da er det bare få minutter til den skal testes, kanskje den blir til en bordskåner eller enda en liten lapp til et fremtidig lappeteppe. Forhåpentligvis fortsetter den å være en klut også etter vasken.

Teknikken er kul, og uansett resultat av vasken, har jeg tenkt å prøve å lage et teppe i samme teknikk senere. Kanskje i mykt, fargerikt alpakkagarn eller merino. Jeg fant noen fine oppskrifter på tepper, og ser allerede for meg garn og farger.

Fortsatt god søndag!

Legg igjen en kommentar

