Raglandsfelling

Det er selvfølgelig en grunn til at jeg ikke har blogget om strikking på en stund nå. Jeg har holdt meg til blogginnlegg om småting i det siste, fordi jeg jobber med en genser. Egentlig strikker jeg på to gensere nå, men det er bare den ene jeg  jobber aktivt med. Det er en lett bomullsgenser fra Pickles. Genseren min strikkes i et hvitt, økologisk bomullsgarn, og så langt har jeg ikke trengt å kunne mer enn vrangbord og glattstrikk. Jeg har strikket bolen, det ene ermet og er snart ferdig med det siste ermet. Helt siden oppstart har jeg bekymret meg for raglandsfellingen. Jeg forstår ikke beskrivelsen i oppskriften, jeg klarer ikke se for meg hvordan det skal gjøres eller hvordan det skal bli. Jeg får stole på oppskriften og bare strikke videre. Så får vi se om jeg blir klokere når jeg har alle delene foran meg. Forhåpentligvis kan jeg skrive et innlegg om genseren til helga.

Vi skrives!

 

5 thoughts on “Raglandsfelling

  1. Jeg snikfølger bloggen din, selv om jeg ikke kommenterer så mye. Du er flink, og moro å se at du eksperimenterer!

    Si meg – har du et gult filter på kameraet ditt eller noe sånt?🙂

    • Jeg liker det, fortsett å snikfølge bloggen min🙂 Det bildet er tatt med iPhone hipstamatic. På andre bilder er det andre ting som gjør det gulere.

  2. Tilbaketråkk: Kjeler på loppis | jessicasloft

Legg igjen en kommentar

