Kjeler på loppis

 

Så er det loppemarkedsesong igjen. Jeg må ærlig innrømme at jeg svært sjeldent går på loppis og søker etter skatter. Min erfaring med å kjøpe brukt begrenser seg til noen «antikvitets»-forretninger, der en del tvilsomme skatter selges dyrt. Sist jeg var på loppemarked, tror jeg at jeg var i tenårene. Søsteren min har invitert meg med på loppis nå to helger på rad. Forrige helg var jeg opptatt, men denne helgen passet ganske godt, så – hvorfor ikke? Dessuten har jeg et nytt kamera med fiskeøyelinse, klart og ladet med film og AA-batterier, og dette var en perfekt anledning til å lufte kameraet.

Det er jo en ting jeg har hatt lyst på en stund, og som jeg ikke finner i butikken. Det har heller ikke vært så lett å få tak i dem brukt.  Jeg har hatt lyst på sånne emaljerte gryter jeg etter hvert har forstått heter cathrineholm-gryter.

Jeg skrev meg en liten huskeliste med småting jeg kunne tenke meg å kjøpe på loppis, blant annet disse grytene. For å tøye kjøpemuskelen kjøpte jeg en annen emaljert gryte, bare for ikke å være for kritisk til fremtidige kjøp. Jeg kjøpte den med blomster på. Jeg fikk den billig, så det var greit. Jeg kjøpte nesten et trekkspill til 300 kr, men orket ikke gå og bære på det hele dagen. Så fant jeg de to cathrineholm-grytene og da klarte jeg ikke dy meg. Jeg fikk begge for 200 kr, så det var jo ganske rimelig. Den ene er i god stand, den andre har noen skader i emaljen. Jeg skal se om jeg kan reparere den, og i verste fall bruker jeg den som blomsterpotte.

Jeg var fornøyd med kjelekjøpet og søster fikk seg en haug med nye gamle ting. Hun skal få skrive gjesteinnlegg på bloggen min, så det er mulig neste innlegg er hennes og handler om lopper. I mellomtiden skal jeg fortsette på raglandsfellingen på en lett sommergenser jeg håper snart er ferdig.

6 thoughts on “Kjeler på loppis

  1. I am impressed. My children have good taste! Why does it seem I’ve seen these before, somewhere? These pots are attractive items at auctions, too, so I hope you got a good deal! They are pretty. Probably for the best concerning the accordion….

    • Det var et svært opplegg på Ekebergsletta. Det var Norsk Veteranbilforening eller noe i den duren, og så var det stort loppis på Nordseter skole nærmere Sæter. Jeg er ganske fornøyd med kjøpet, altså, må jeg bare si🙂

  2. Tilbaketråkk: Verden sett med fiskeøyne | jessicasloft

  3. Tilbaketråkk: Loppis-raid | jessicasloft

Legg igjen en kommentar

