Verden sett med fiskeøyne

Mens jeg fortsatt ikke har blitt ferdig med genseren jeg trodde jeg skulle ferdigstille i forrige uke, har jeg fått noen kameraer i posten. For noen uker siden bestilte jeg noen kameraer på Lomography. Dette er rimelige, analoge kameraer jeg tenkte jeg kunne leke litt med. En liten uke etter bestilling kom endelig den fantastiske pakken, og i den befant det seg blant annet et knallrødt plastikkamera med fiskeøyelinse.

Da var det bare å lade kameraet med film og batteri og se på verden med nye øyne. Det jeg ser i kikkehullet stemmer ikke overens med motivet linsa fanger, så her er det bare å øve seg på å knipse uten kontroll over motivet. Med kameraene kjøpte jeg fargefilm med ISO 100 og svart/hvitt-film med ISO 400. Det var litt grått den dagen jeg gikk ut, men jeg ville så gjerne bruke fargefilm, så fikk det heller bli litt mørkt.

Flesteparten av disse bildene er tatt forrige lørdag, da vi var på opptil flere loppemarkeder i byen.

 

Ekebergsletta lørdag 7. mai. Norsk Veteranbilforening holdt bruktmarked, og der fant jeg de fine kjelene.  

 

Nordseter skole lørdag 7. mai.

Søster fant seg ny sofa.

Jeg tok en del bilder i leiligheten også. Det ser liksom ut som om vi bor i en u-båt.  Jeg tror jeg skal ta masse bilder med fiskeøyelinse til en fremtidig salgsannonse. Det står vel i spennende kontrast til alle de bildene som er tatt med vidvinkel.  

Jeg har ikke fått film fremkalt på ganske lenge. Jeg var faktisk ikke sikker på om det gikk an å få fremkalt film lenger. Så jeg ble en smule overrasket da det viste seg at jeg kunne få bildene på cd i tillegg til negativene og papir. Det gjør jo veien fra kameraet til bloggen langt kortere enn jeg trodde.

 

Nå er kameraet ladet med enda en film, og alt er klart. Da er det bare å gå ut på fotosafari i solskinnet og finne alle de spennende motivene som har gjemt seg rundt omkring i hverdagen.

Vi skrives!

Legg igjen en kommentar

