Lett genser

Nå er det en liten stund siden sist jeg har skrevet et innlegg, men det betyr ikke at jeg ikke har gjort noe siden sist. Her strikkes det nesten alltid til tross for økende temperaturer. Genser nummer to ble ferdig på ganske akkurat en uke. Dette er en lett genser fra Pickles.

Genseren er veldig enkel. Jeg strikket den noe strammere enn den lette sommergenseren. Resultatet ble, naturlig nok, en noe mindre genser -perfekt! Genseren har vrangbord med vridde rette masker i kragen, bolen og ermene. Den er strikket i glattstrikk med to farger silk/mohair og én farge merino. Mønsteret legger opp til en spennende overgang mellom de to nyansene av silk/mohair. Raglandsfelling er utrolig enkelt, men ser samtidig utrolig fint ut.

Jeg rakk akkurat bli ferdig med genseren før sommeren kom til Oslo for alvor, så jeg rakk å gå med den én dag. Nå må jeg nesten pakke den bort og vente på høsten. Jeg likte faktisk denne genseren så godt at jeg allerede har kjøpt garn til en til, i mosegrønt. Så vet jeg at jeg har flere lekre gensere når høsten kommer.

I mellomtiden har jeg satt i gang med en soljakke, også fra Pickles. Siden jeg hadde en del hvitt bomullsgarn igjen etter den første genseren, var det en grei farge å fortsette i. Nå skal jeg lete etter noen fine oppskrifter hos garnstudio også.

Vi skrives!

One thought on “Lett genser

  1. Tilbaketråkk: Mosegrønn merinogenser | Jessicas loft

Legg igjen en kommentar

