Nålebinding

Ja, nå har det gått en stund siden sist jeg skrev her. Det betyr i grunnen ikke at jeg ligger på latsiden. Jeg har bestemt meg for å skille ut fotodelen av bloggen min til en egen phlog, Jessica’s lens. Der legger jeg ut minst et foto om dagen under kategorien «a picture a day«. Konseptet er flest mulig bilder, minst mulig prat. Jeg har vært ute og reist en del i det siste, og har dessverre ikke fått strikket så mye. Heldigvis har jeg rukket å sette sammen noen gallerier på phlogen min – kameraet mitt har jeg alltid med meg også på reiser. Det ligger mye fra turene på The incredible Faeroe Islands, The Fisheye Faeroes og Fresh fish fra Bergen.

Været var på ingen måte med oss i dag, men det var ingen hindring. Det finnes ikke dårlig vær, sies det jo. I dag har det vært middelalderfestival i Middelalderparken, og jeg har vært og kikket på nålebinding. Jeg ble litt fasinert av nålebinding og oslosting sist jeg var på festivalen (så har vi avslørt min indre nerd ganske big time). Denne gangen fikk jeg kjøpt et hefte i en av bodene, «Sömade vantar från Spångmurs«. Siden det tross er sommer allerede, tenkte jeg det ville bli litt varmt med votter. Men pulsvarmere kan man saktens få bruk for en kald, norsk sommerdag.

Jeg måtte bruke litt tid på å omsette bildene i heftet til noe fysisk. Den første raden var for så vidt grei, men jeg måtte bruke lenger tid på å lage runder. Jeg fant etter hvert to videoer på youtube som hjalp meg videre. Den første viste konseptet, og den andre viste hvordan komme rundt.

Ting løsnet etter hvert, og jeg klarte å følge mønsteret i heftet. Dette er noe jeg kunne tenke meg å lære flere varianter av. Alt kan tyde på at jeg skal melde meg inn i husfliden, så jeg kan gå på kurs til høsten. Nå skal jeg prøve å få strikket ferdig noen gensere jeg kan skrive om på bloggen.

Vi skrives!

 

5 thoughts on “Nålebinding

  1. Tilbaketråkk: Feit fin heklemoro | Jessicas loft

  2. Tilbaketråkk: Alpakkapulsvarmere | Jessicas loft

  3. Tilbaketråkk: Votter i nålebinding | Jessicas loft

Legg igjen en kommentar

