Feit fin heklemoro

Jeg er en utålmodig sjel og liker å se raske resultater, så jeg liker små prosjekter der resultatene kommer fort. Jeg driver og strikker på tre forskjellige gensere for tiden. Én er lagt litt på hylla, da den er i ullgarn og ganske varm. Den skal jeg ta opp igjen til høsten. Så har jeg én på gang i bomullsgarn. Den bør jeg gjøre ferdig snart, for den kan jeg gå med nå. Og til slutt en sommertopp i lingarn. Den kan jeg også gå med nå, så den må jeg få ferdig. Jeg har mistet litt motivasjon for å gjennomføre de større prosjektene, og da er det alltid gøy å plukke frem noen småting.

Jeg prøvde meg på nålebinding forrige helg, og det står det litt om i innlegget «Nålebinding«. Jeg har drevet og testet litt ulike sting, da det plutselig ankom en pakke fra Pickles. Overraskende? Jeg har en forbigående picklesdille, men jeg regner med at det går over etter hvert. Uansett, i pakken befant det seg to gedigne nøster med Pickles Fat and Happy og en heklenål i størrelse 12. Garnet var tenkt til tre dekorative rundt og rundt sitteunderlag og en formfin heklakurv. Tanken var å myke opp gangen vår, som er fylt med hvite møbler i et rom med hvite vegger. Sitteunderlagene skulle dekorere toppen av skohylla. Kurven skulle få plass på toppen av kommoden.

Jeg kan fortsatt ikke hekle, men synes det er gøy å prøve ut nye ting. Jeg prøvde å lære meg å hekle i februar, og har ikke fått øvd så mye siden. Så dette var kanskje ildprøven. Jeg satt med boka foran meg mens jeg jobbet, og etter hvert skjønte jeg forskjellen på luftmasker, kjedemasker, staver og fastmasker. Jeg husker visst ikke så godt lenger da jeg måtte slå opp på nytt for hver sak jeg heklet.

This slideshow requires JavaScript.

Å hekle med så stor nål og tjukt garn går unna. Jeg tror jeg brukte omtrent en time på hver av sitteunderlagene. Det gikk naturlig nok litt mer tid på kurven. Jeg er usikker på om jeg skjønte oppskriften på kurven helt og kunne tenke meg å gjøre det litt annerledes neste gang. Kanskje mindre bunn og mer høyde hadde gjort seg. Uansett – jeg er fornøyd og gangen er dekorert.

Fortsatt god lørdag! Vi skrives!

 

 

 

 

 

Legg igjen en kommentar

