Villaks med poteter og agurksalat

Jeg har nettopp tilbrakt to uker hos svigerforeldrene mine i Kirkenes, og har vært så heldig at jeg har fått det beste jeg vet til middag hver eneste dag i to uker. I svigerforeldrenes hjem lages all mat med omhu, og maten er god! Jeg har brukt mye tid på å avfotografere svigermors vakre blomster, og så viste det seg at det kunne være like spennende å følge svigerfar på kjøkkenet. Her har jeg fulgt med når han har laget villaks med poteter, agurksalat og saus.

Råvarer er en viktig faktor i matlaging. Disse råvarene kommer fra Finnmark: villaksen er fra Oksefjorden, og agurken er dyrket i Jarfjord. Samtlige blomster i bildene er dyrket og stelt av svigermor. Jeg har lagt opp dette innlegget som en bildeserie. Jeg håper det faller i smak. Vel bekomme!

Legg igjen en kommentar

