Sær, tjukk, gammel dame søker nytt hjem

For det første er jeg ikke tjukk, jeg er bare litt kraftig. Jeg er heller ikke spesielt sær, jeg bruker bare litt tid på å bli kjent med nye mennesker. Jeg har levd i omtrent 10 år, og er etterhvert blitt ganske godt voksen. I løpet av mine 10 år har jeg møtt mange norske kjendiser og hørt flere av dem synge (noen bedre enn andre). Nå prøver jeg å finne meg et nytt hjem med nye mennesker.

Jeg har levd inne mesteparten av mitt liv, men har nå tilbrakt 6 måneder på en gård og har vært litt ute i frisk luft. På gården lærte jeg at jeg liker mennesker bedre enn katter. Og så lærte jeg at ute er litt skummelt, men også litt spennende.

Jeg måtte flytte til gården fordi matfar har blitt mer og mer allergisk mot meg. På gården var det flere katter, og jeg vet ikke om jeg liker andre katter så godt. Det tar hvert fall litt tid å bli godt nok kjent med dem. Nå må jeg flytte tilbake til byen og matfar som ikke tåler meg. Jeg kunne godt tenke meg å bo hos noen som ikke er allergisk mot meg og som kan kose masse med meg. Og så er jeg ganske glad i mat, så om jeg får noe godt å spise på, har jeg det ganske bra. Jeg tar ikke mye plass. Jeg kryper gjerne opp i armkroken din når vi er blitt venner. Jeg trøster deg når du er lei deg. Jeg hjelper deg selvfølgelig også med husarbeid og andre oppgaver i huset. Jeg er veldig kjælen og kan være den nye bestevennen din. Kunne du tenke deg å gi en sær, tjukk, gammel dame et nytt hjem?

Nytt pr 26. august 2012: Pus har nå bodd hos en eldre herre i snart to uker. Han rapporterer at pus maler og koser mye, men hun røyter en del. Han skal kjøpe seg en kattebørste.

Nytt pr 27. mars 2013: Jeg la ut denne på Finn.no og på bloggen min i august i fjor. I dag ringte telefonen igjen. Nå skal den eldre herren, som pus flyttet til i august, flytte ut av landet. Han skal avlive pus. Jeg vil så gjerne gjøre et siste forsøk på å skaffe et hjem til pus, før jeg gir opp og avliver henne. Dette blir tredje gangen jeg prøver å omplassere henne. Jeg er veldig glad i henne og skulle så veldig gjerne beholdt henne. Da mannnen min er ekstremt allergisk, kan jeg ikke ta henne selv (jeg vurderte en stund hvem av dem jeg skulle beholde).

Vil du ha en ny, gammel katt? Vet du om noen som trenger en gammel pus? Jeg trenger rask tilbakemelding, helst i går. Dersom ikke dette er avklart i løpet av neste uke, må jeg hente henne til avliving. Dette må bli siste gang jeg omplasserer henne, jeg tror ikke det er bra for henne å flytte så ofte. Kan hun bli din?

Jeg ser at jeg kan virke desperat her – jeg er desperat!

6 thoughts on “Sær, tjukk, gammel dame søker nytt hjem

  1. Jeg vil kjempegjerne ha henne egentlig! Min bekymring er at jeg kun kan gi henne et midlertidig hjem i ca et år. Og jeg har ingen til å se til henne om jeg evt er borte en helg på ferie…
    (Jeg er søsteren til Martine Moheim forresten).
    Har du funnet et nytt hjem ?

    • Hei! Tusen takk for at du skriver til meg🙂 Hun har fått et nytt hjem nå og har vært der i en uke. Jeg er ikke sikker på hvordan det kommer til å gå enda, men det er et skritt i riktig retning. Jeg hadde selvfølgelig likt å gi henne til noen jeg kjente eller som kjente noen jeg kjente, men vi prøver og håper at gammel herre og gammel frue finner godt selskap i hverdandre.
      Takk for interessen.

      Hilsen
      Jessica

  2. Kjempegodt å høre at pusen har fått et nytt hjem! Jeg får helt vondt inni meg når jeg leser slike situasjoner for fantastiske kattepuser risikeres å bli avlivet eller går til FOD gården.

Legg igjen en kommentar

