Solskinnstopp i høstkulda

Strikkingen har ikke akkurat gått unna i sommer, men nå kommer høstkulda krypende, og strikketøyet har kommet frem igjen. Nå har jeg gjort ferdig Pickles solskinnstopp. Det er kanskje litt sent da solskinnet har gått i hi for høsten og jeg har tatt frem kakao og strikketøy.

Toppen er veldig enkel å strikke. Den strikkes frem og tilbake med rette masker hele veien og er av Pickles Summer Shine i lingarn. Så sys delene sammen til slutt. Underveis viste det seg plutselig at maskeantallet ikke gikk opp. Jeg hadde strikket på feil størrelse lenge.

Nå ble toppen litt i minste laget, så om ikke jeg har gått ned noen kilo til neste sommer, blir dette kanskje en gave. Hva skal jeg strikke på nå da? Jeg hekler på et pledd, jeg har garn til en genser eller to, og jeg har hørt at denne Dorthe-genseren er så fryktelig populær. Hva blir neste prosjekt, mon tro?

Vi skrives!

2 thoughts on “Solskinnstopp i høstkulda

  1. Pretty yarn! Pretty guitar too – matching, sort of. My, how the windy weather tells me I really need a simple ear warmers… Preferably not wool. I have some nice thick cotton yarn for you – I bought it for the ‘Viking knitting technique’ but gave up ! The young pick up new techniques at such a rapid pace! 😀

Legg igjen en kommentar

