Høstlykke og banankake

Dette er faktisk slutten av en helt perfekt helg. Det er slutten av oktober og bladgull regner fra trærne. Det er kaldt nok til å ta frem ulltøyet og gjerne ta det på også. Deilig! Dette har vært den store ørevarmerstrikkehelgen. Det skal jeg skrive mer om siden. Jeg har tilbrakt storparten av helga på kurs i Gamle Oslo husflidslag. Der har jeg jobbet mer med nålebinding. Det skal jeg også skrive mer om siden. Det er Halloween på onsdag, så jeg har kjøpt meg et gresskar som står og godgjør seg på kjøkkenbenken. Den skal jeg lage lykt av og kanskje en pai, og det skal jeg skrive mer om den gang da. For en perfekt anledning til å sette meg godt til rette i sofakroken med skrekkfilmer på TV-en, nålebinding i hendene og en god kopp te som står og brygger. Som om ikke det var nok, har vi fått en time denne helgen og jeg har bakt banankake.

Jeg har bakt banankake i dag, og det er noe av det beste jeg vet. Oppskriften er Grete Roede sin og er nok på ingen måte sunn, men den kan finnes her og den er kjempegod! Jeg fikk ikke helt til konsistensen på første forsøk. Den ble litt i overkant bløt, men når lukta av en nystekt banankake har fylt stua, er alt tilgitt. Neste gang skal jeg prøve litt mindre væske og mer smøring i panna kombinert med lengre steketid.

Vi skrives!

6 thoughts on “Høstlykke og banankake

  1. Tilbaketråkk: Saftig krydderkake | Jessicas loft

Legg igjen en kommentar

