Definisjonen på votter

Vi hadde julemesse på jobben for en drøy uke siden. Jeg har aldri solgt noe på julemesse før i fjor, da solgte jeg en drøss med votter. Jeg strikket alle etter samme mønster, men i mange forksjellige farger. I år tenkte jeg at jeg skulle prøve å gjenta suksessen, men avansere noe. Så jeg strikket flere forskjellige typer votter. Innlegget Tomler i lange baner handler om disse vottene. Jeg trodde at massene ville elske utvalget av votter, men det viste seg raskt at fjorårets suksessvotter også var årets suksess. Vips, så var jeg tom for tova votter etter mønster fra Sandnesgarn og satt igjen med en rekke andre votter som jeg ikke ble kvitt. En kollega og jeg snakket litt om hva kunne komme av, da hun sa: «dette er jo definisjonen på votter» om de tova vottene. Og det er nok akkurat det det er. Det artige er at dette også er den desidert enkleste votteoppskriften jeg har prøvd meg på så langt. Jeg kan den utenatt nå. I min størrelse, i alle fall.

Jeg måtte strikke et og annet par til før jul, og da ble det selvfølgelig tova votter. Her har jeg fulgt oppskriften til punkt og prikke, men jeg har brukt Vamsegarn fra Rauma Garn i stedet for Fritidsgarn fra SandnesGarn. Jeg er veldig fornøyd med fargen. Jeg var selvfølgelig spent på tovinga med nye materialer, men det fungerte fint. Da er vottene til svigermormor klare.

Vi skrives!

One thought on “Definisjonen på votter

  1. Tilbaketråkk: Votteteknikker | Jessicas loft

Legg igjen en kommentar

