Ørelapplue med pusekant

Godt nytt år!

Noen ganger har jeg sett meg ut noe jeg kunne tenke meg å strikke en stund før jeg faktisk setter i gang og strikker det. Det var tilfellet med Drops Design Rocky Mountain. Jeg så den i et hefte jeg kjøpte for en stund siden, hvis jeg husker rett. Jeg fikk lyst til å strikke den, men syntes at det så komplisert ut med flettene og mønsteret. Før jul kjøpte jeg garnet jeg trengte. Jeg tenkte jeg skulle teste strikkenett.no som leverandør. Jeg fikk varene raskt i posten, og da gjensto det egentlig bare å sette i gang.

Lua er strikket i Drops Eksimo med pelskant i Drops Puddel av mohair og polyester. Lua er strikket frem og tilbake på pinne 7 og 5.

Selv om jeg ikke er helt trygg på fletting, gikk dette raskt og enkelt, og oppskriften var grei å følge. Det er egentlig ganske motiverende å strikke mønster, for da er det lett å se at det går fremover. Denne skal jeg lage flere av, og matchende votter skal det også bli. Etter at lua ble ferdig, har den bodd på hodet mitt. Den passer fint og er behagelig å ha på.

Nå har jeg fått mariusboka i hus, og tror jeg trenger en tradisjonell mariusgenser før det blir sommer. Jeg lurer på om det kanskje blir mitt neste prosjekt. Det og en del babygaver. Det er mange som skal ha smått i løpet av våren. Genseren jeg skrev litt om i forrige innlegg er altså ferdig. Jeg har bare ikke fått tatt ålreite bildet av den enda. Når jeg får tatt det, blir det blogginnlegg om alpakkagenser også.

Vi skrives!

6 thoughts on “Ørelapplue med pusekant

Legg igjen en kommentar

