Olivenfarget merinogenser

For meg er påsken en høytid med obligatoriske turer i skog og mark, kvikk lunsj, appelsin og fregner. Når kvelden kommer, kan jeg sitte i sofaen med god samvittighet og røde roser i kinnene med påskekrimmen på TV og strikketøy i fanget. Jeg har jo strikket litt til småfolk i det siste, og nå hadde jeg lyst til å strikke noe til storfolk, altså meg selv. Jeg begynte på en genser til meg selv på tirsdag og ferdigstilte den i morges. Store pinner, mykt garn, krim på TV-en – dette måtte jo gå unna.

Genseren er strikket i Abuelita Tjukk og Tynn fra Pickles. Jeg strikket den på pinner 8 og 9 etter oppskriften på Mmm, myk genser fra Pickles. Til monteringen under armene brukte jeg den samme sømmen som jeg brukte på alpakkagenseren jeg strikket i november, med skuldersøm. Jeg tror jeg skal driste meg på størrelse medium neste gang.

Fortsatt god påske! Vi skrives.

Legg igjen en kommentar

