Votter i nålebinding

Da har jeg endelig avansert Merinoull og oppskriftsheftefra pulsvarmere til votter i nålebinding. Jeg har skrevet to innlegg om nålebinding tidligere, Nålebinding og Alpakkepulsvarmere, begge gangene handlet det om pulsvarmereHer om dagen fant jeg et hefte om nålebinding på Husfliden på GlasMagasinet, og da tenkte jeg det var på tide å ta det neste steget. Heftet heter Nålebinding og er skrevet av Randi Stoltz. Du finner denne oppskriften og teknikken beskrevet på hjemmesidene til Randi Stoltz under nålebinding. Til vottene brukte jeg Leine Merino, 3-tråds garn med lanolin. Jeg brukte i underkant av 100 g garn til vottene.

Det oppsto selvfølgelig noen feil i knutene underveis, og jeg synes fortsatt det er ca umulig å reparere og rakne bindinga. Heldigvis skulle vottene toves, og det ordner seg jo i tovinga.

Vi skrives!

One thought on “Votter i nålebinding

  1. Tilbaketråkk: Votteteknikker | Jessicas loft

Legg igjen en kommentar

