Pjona votter

Dette er tydeligvis tiden for å prøve nye teknikker. Pjoning og hakking har jeg aldri prøvd meg på før, så hvorfor ikke prøve meg nå. Jeg har googla meg frem til ulike oppskrifter på både pjoning og hakking, og på bakgrunn av disse beskrivelsene tok jeg sjansen på å prøve meg på pjona (pjonede?) votter. Oppskriften fant jeg her. Jeg måtte også ha en beskrivelse på teknikken, og det fant jeg her. I skapet hadde jeg en heklenål av størrelse 6 og en del deilig, myk Alfa fra SandnesGarn. Man tager hva man haver, ikke sant?

Det ble votter av det. Teknikken bygger raskt, det har jeg sansen for. Jeg liker også strukturen. Jeg kunne nok startet med løsere luftmasker, men jeg er fornøyd med resultatet. Nå skal jeg prøve meg på hakking.

5 thoughts on “Pjona votter

    • Takk. Som støpt! Jeg liker dem større, så jeg har plass til vanter under, men jeg tenker disse passer fint til høsten. Gleder meg allerede🙂 Skikkelig enkle å lage.

  1. Tilbaketråkk: Hakket trekk | Jessicas loft

  2. Tilbaketråkk: Pjona pulsvarmere | Jessicas loft

  3. Tilbaketråkk: Votteteknikker | Jessicas loft

Legg igjen en kommentar

