Hagekos

Jeg har nylig flyttet til hus med hage. I hagen befinner det seg epletrær, ripsbusker, noen bringebærkvaster og en rekke blomster, busker og trær. I helgen fikk jeg lyst til å gjøre litt stas på hagen og satte i gang noen huslige prosjekter. Jeg laget pyntekuler av garn, kokte eplemos av hageepler, og jeg hang hjemmelagede lykter i trærne. Jeg hadde tenkt å lage eplekake også, men det rakk jeg ikke.

Jeg skrelte og skar opp så mange epler jeg gadd. Jeg varmet eplene med litt vann, sukker og kanel. Jeg smakte til med sukker til jeg syntes det smakte godt og lot dem koke på lav temperatur til de ble mos.

Pyntekulene er et eksperiment. Jeg tester hvordan lim og garntyper fungerer sammen, så tenkte jeg å prøve meg på lampeskjermer og dekorasjoner på sikt.

Trelyktene er temmelig simple. Jeg har spart på syltetøyglass og peanøttsmørglass. Hankene og festene i trærne laget jeg av ståltråd. Det var ikke mer som skulle til – hagen ble kjempefin.

Vi skrives!

Legg igjen en kommentar

