Høstvotter

På besøk hos svigerfamilien i Kirkenes lærte jeg om hønsestrikk. Jeg har så vidt hørt om det før, men har ikke helt fått med meg hva det handler om før nå. Det politiske aspektet er ganske spennende, og trenden ga masse artige motiver i mange fine farger. Siden andre allerede har skrevet mer om hva hønsestrikk egentlig handler om, tenker jeg at jeg nøyer meg med å legge inn noen lenker her. Så kan jeg heller vise frem et par hønsestrikkinspirerte høstvotter. Her står det litt om trenden hønsestrikk og her er noen mønstre som ikke koster en krone.

Litt av hønsestrikk-tanken er at man skal tage hva man haver. Jeg begynte med det, men så kjente at jeg ville ha votter i høstfarger. Da måtte jeg innom husfliden og kjøpe fire fine garnnøster, type Smart, i hver sin vakre høstfarge. Slik ble de, og jeg går med dem til daglig.

Vi skrives!

 

One thought on “Høstvotter

Legg igjen en kommentar

