Votteteknikker

Så var det allerede blitt februar. For hvert år som går forsvinner høsten stadig raskere inn i det norske vintermørket, uansett hva jeg har av planer for halvåret. Jeg fikk heldigvis gjort en del av det jeg hadde planer om, men det har blitt lite tid til blogging. Nå er dagene i ferd med å bli lengre, energien tiltar igjen og jeg har overskuddet til å fortelle litt om høstens aktiviteter.

Et av høstens store høydepunkt var en langhelg hos bestemor. Jeg pleier å kalle turene til bestemor for strikkespa. Det er fordi oppholdet hos bestemor innebærer mye kaffe og kake og masse strikking. Det føles som om tiden står stille. Helgen består av en rekke øyeblikk da sola skimter frem over fjelltoppene, en oter vagger nedover veien og ørna svever høyt oppe på himmelen. Det er magisk og jeg er som ny når jeg kommer hjem igjen. I år strikka og pjona jeg votter til arbeidsplassens julemesse. I tillegg til de pjona og tova vottene, hadde jeg tidligere i året prøvd meg på nålebundne og hakka votter. Her tenkte jeg at jeg skulle vise frem vottene som gikk til julemessa. Her er det en oppskrift på de pjona vottene, her på de nålebundne og her på de tova vottene. De hakka vottene er resultat av et eksperiment. Her står det litt om hakking.

Vottene som ble igjen etter messa ga jeg bort til folk jeg er glad i og til folk som trenger varme votter til lange vinternetter uten tak over hodet. Til neste år tror jeg at jeg at skal gi bort flere par, det er mange som trenger varme klær til de kalde vinternettene.

Legg igjen en kommentar

