Tid for hage

Jeg har en hage som trenger litt kjærlighet. Jeg og hagen har hatt følge i under et halvt år, så jeg har en del å sette meg inn i. Et par ting vet jeg helt sikkert: jeg vil en kjøkkenhage; jeg vil ha noen duftblomster; jeg vil ha noen frukttrær og bærbusker. Ja, og så må det ryddes en masse før dette blir strøkent.

Det er morsommere å skape enn å rydde, så i dag ble den store forkultiveringsdagen. I dag har jeg sådd matløk, gressløk, markjordbær, agurkurt, tomat og salat og plassert dem trygt i vinduskarmen. Noen står i mørke, andre får rikelig med lys. Jeg har også satt tulipanløk og satt en haug med avleggere fra pelargoniane i jord. Og så har jeg fylt på karsefrø i spirekassen. Det blir spennende å se hvordan dette blir.

I tillegg til ryddingen, krever hagen en del planlegging. Så jeg meldte meg nylig inn i Hageselskapet og har kost meg godt med masse spennende lesestoff så langt. Jeg har også funnet mange gode blogger med tips og råd. Jeg har bare så vidt vært innom, men det ser ut til at Moseplassen er verdt en titt.

Så er det bare å finne frem blokk og blyant, nå kan jeg begynne å planlegge.

 

One thought on “Tid for hage

Legg igjen en kommentar

